Rower na wiosnę – MTB czy trekkingowy?

Z jasnych powodów, rowery każdego typu, najlepiej sprzedają się na wiosnę. W tę porę roku, najchętniej jeździmy po ulicach oraz ścieżkach rowerowych czy parkach. Ilość osób, które jeżdżą na rowerze znacznie wzrasta. Aby zapewnić sobie bezpieczną i komfortową jazdę rowerem, należy wybrać odpowiedni model.


Różnice, podobieństwa oraz zalety i właściwości, to podstawowe kryteria, które bierzemy pod uwagę, wybierając rower. Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości podczas wyboru, warto przeanalizować wszystkie rodzaje najlepszych rowerów. Trzeba jednak podkreślić, że nie każdy rowerzysta wybiera te same ścieżki. Ze względu na różnorodność rowerów, każdy z nas ma możliwość dopasowania odpowiedniego modelu roweru do swoich wymagań oraz do preferencji.

 

MTB:

  • Słynny rower górski, świetnie nadaje się do jazdy po górskich, nieco trudniejszych terenach. Wymagające trasy są bardzo łatwe do pokonania na takim rowerze.
  • Można wybrać koła mające 26, 27,5 oraz 29 cali.
  • Opony są szerokie i mają agresywny bieżnik, który przystosowany jest do trudnej jazdy.
  • Ilość amortyzatorów może wynosić jeden lub dwa.
  • Rowery te są na tyle uniwersalne, że można jeździć nimi w różnych warunkach.
  • Istnieje parę rodzajów rowerów MTB. Rowery górskie można podzielić na takie, które nadają się do jazdy miejskiej, typowo turystycznej (ATB). XC służą do trudniejszej jazdy w terenie, słynne Downhille służą do jazdy w dół, jak nakazuje ich przeznaczenie. Freeride natomiast, bardzo podobne do DH, pozwolą nam również podjeżdżać pod górę – ich skok wynosi aż 170 mm. Enduro jest rowerem, który świetnie sprawdzi się na górskich ścieżkach, a lekki Trail All Mountain umożliwia nam szybszą jazdę ze skokiem 120 mm.

 

Rower trekkingowy:

  • Podstawową cechą tego typu roweru, są koła. Świetnie poradzą sobie na asfalcie oraz na prostej drodze. Są one wąskie, bieżnik przystosowany do jezdni i łatwych, lecz długich tras. Można wymienić koła na szersze, jednak trzeba pamiętać o błotnikach oraz o ramie. Rower ten zapewni nam również szybszą jazdę.
  • Rowery trekkingowe są nieco słabsze pod względem konstrukcji. Rama jest węższa, a średnica amortyzatora mniejsza. Są one jednak odporne na uszkodzenia różnego rodzaju.
  • Jazda po asfalcie wymaga nie większego skoku niż 50 – 60 mm skoku, co też może zaoferować nam rower trekkingowy.
  • Istotne jest dodatkowe, dość bogate wyposażenie. Niemal wszystkie rowery trekkingowe, posiadają oryginalne błotniki, oświetlenie na dynamo, bagażnik, kierownicę ergonomiczną czy stopkę.
  • Rower trekkingowy zapewnia nam wygodną jazdę w pozycji wyprostowanej.
  • Wymiary kół mogą osiągać od 26 do 28 cali.
rower trekkingowy

Rower trekkingowy

Podczas poszukiwań, każdy z nas musi zwrócić uwagę przede wszystkim na to, jaki typ roweru nam najbardziej odpowiada. Wiosna jest porą roku, podczas której większość rowerzystów przyzwyczaja się do ciepłych temperatur. O wiele wygodniej jest wiosną jeździć po ulicach i szosach. Podsumowując, można z łatwością stwierdzić, że o wiele lepszym wyborem będzie rower trekkingowy. Musimy jednak wziąć pod uwagę fakt, iż rowery trekkingowe świetnie się sprawdzą podczas jazdy prostymi drogami.
Rower MTB, czyli górski posiada więcej zalet podczas trudniejszej jazdy. Warto jednak nadmienić, że istnieje parę typów rowerów MTB. Mogą one się świetnie sprawdzić podczas jazdy po mieście i prostych drogach.

MTB

Rower MTB

Nasz wybór musi się głównie skupić na tym, co preferujemy i do jakiej jazdy. Wiosna jest porą roku, podczas której wszyscy możemy cieszyć się ciepłą pogodą. Jazda rowerem w wiosennych miesiącach jest najwygodniejsza. Jednak wielu jest rowerzystów, którzy zamiast po ulicach, wolą jeździć po górach. W takim przypadku, wybór powinien zostać pozostawiony konkretnej osobie. Jeżdżąc po jezdni, możemy wybrać rower trekkingowy lub parę odmian rowerów górskich, np. ATB. Wybierając trudniejszą jazdę wiosną, warto zdecydować się na większość odmian rowerów typu MTB.
Podsumowując, można wybrać oba typy rowerów. Liczy się bowiem to, w jakich warunkach jest nam jeździć najwygodniej.